print sitemap zoeken disclaimer contact

P E R S B E R I C H T  JONGBLOED DAKAR "8 JANUARI 2024"

Stage 3 op 8 januari 2024

Gert Huzink heeft een zware 2e stage achter de rug (beelden RTL7), de vrachtwagen lag even op de zijkant en dit heeft een achterstand van 40 minuten opgeleverd. Vanochtend is stage 3 van start gegaan en we hebben er zin in. In dit artikel houden we u op de hoogte van de 3e stage op maandag 8 januari 2024 (Stage 3 is van Al Duwadimi - Al Salamiya) een route van 733 kilometer (Special Stage 438 kilometer).  In de derde etappe is het al tijd voor een marathonetappe! De monteurs mogen aan de finish maar twee uur aan de voertuigen sleutelen. Het is te hopen dat de schade meevalt, want onderweg worden stenen, zand én duinen afgewisseld. Een pittig dagje, wederom (video Bivak na stage 3)

Ochtendnieuws Stage 3

Weer een goedemorgen vanuit Saoedi-Arabië. Dit keer zonder koffie of ontbijtje en daar zijn de heren niet blij mee. Terugblik op de kanteling gisteren en vooruitblik op lange tocht van ruim 430 kilometer, we hebben er zin in ! Volg ons om dagelijks op de hoogte te blijven van ons Dakar-avontuur. Video van het ontbijtje

Gert Huzink op eieren naar finish derde etappe Dakar Rally

Gemakkelijk ging de derde etappe van de Dakar Rally maandag niet voor Gert Huzink, maar als achtste gefinisht bleef de schade relatief beperkt. De truckcoureur van het Jongbloed Dakar Team hoopt tijdens de vierde etappe van dinsdag tijd goed te maken en in het klassement een paar plaatsen op te schuiven. Kijk hier voor de foto's van stage 3

De recyclingondernemer uit Manderveen staat nu zesde in het algemeen klassement bij de trucks en heeft een achterstand van 1.16,15 op leider Ales Loprais. “Dat is te overbruggen. Maar dan moeten we wel zorgen dat we geen extra oponthoud hebben en onze collega’s wel. Er gaat nog genoeg gebeuren”, voorspelde hij.

Dat oponthoud frustreerde Huzinks etappe van Al Duwadimi naar Al Salamiya, liefst 733 kilometer lang. “De proef begon vanmorgen nog goed. We gingen vrij pittig van start. We hadden direct dezelfde tijden als Janus (van Kasteren, red.). Dat zat wel goed. Al snel kwamen we achterop bij achterblijvers. Daardoor hadden we veel stof.”

Minuten verloren

Daar begon het oponthoud. Huzink: “Ze gingen maar niet aan de kant. Soms kon het niet, anderen keren deden ze het gewoon niet. Daardoor zijn we echt minuten verloren. We hebben ook nog een buggy geraakt die dacht net voor ons langs te kunnen. Dat lukte niet. Daarna hebben we in de duinen ook nog twee lekke banden gehad.”

Toen de tweede band verwisseld was, moest de Renault van het Jongbloed Dakar Team nog 120 kilometer door stenige valleien. “Ik heb op eieren moeten rijden, want we waren door de reserves heen. We zijn rustig naar de finish gereden. Toen het net donker werd waren we binnen. Ik was blij dat ik het zwaailampje van de finish zag.” Video aankomst bivak

Zware dag

Huzink omschreef de derde etappe dan ook als ‘een zware dag’. “Ik heb nog nooit zoveel stof gehad. En nog nooit zoveel buggy’s en auto’s die niet aan de kant gingen. We moeten niet te veel van dit soort dagen hebben, want dan haken we af en wordt het moeilijk.”

Hij had het gevoel dat hij en zijn team nog niet alles hebben kunnen laten zien dat ze in zich hebben. “Het is jammer dat we te vaak van achteren moeten starten. Hopelijk zitten we morgen lekker voorin, dat we direct mee kunnen met de anderen. We gaan weer proberen het ritme te pakken om te zorgen dat we een schone start hebben.”

Uit de sores blijven

Hij voorspelde een pittige vierde etappe, die dinsdag over 631 kilometer van Al Salamiyah naar Al-Hofuf voert. “Ik ben benieuwd of alle trucks ongeschonden door de proef gaan komen. We hadden nu na de proef maar twee uur service. Dat is extreem weinig. Ik denk dan ook dat het morgen een interessante uitslag kan worden. Hopelijk blijven we uit de sores en kunnen we ons voorin nestelen!”

Standen tot nu toe van Jongbloed Dakar

1. Warming up : 7e plek
  2. Stage 1 : 2e plek (achterstand 7:03 minuten)
  3. Stage 2: 8e plek (achterstand 42:29 minuten)
  4. Stage 3: 8e plek (achterstand 49:32 minuten)
  5. Algemeen tot nu : 6e plek op ruim 49 minuten

Bron

Persbericht Rallymaniacs

Informatie over Dakar 2024 op Rallymaniacs

Internet (jongbloeddakar.com)

RTL7

Vragen en info voor de pers

Contactpersoon: Dennis Jongbloed (mail direct) (Telefoon +31629005666)

e-mail: dakar@jongbloed.tv

Ochtend interview voor stage 3

Foto's Stage 3

Video Stage 3 (avond bivak)

Video Stage 3 (dakar organisatie)

Laatste update op 11-01-2024
Artikel gemaakt op 08-01-2024
Dit artikel (of blog of voorbeeldovereenkomst) is met aandacht en zorgvuldigheid geschreven, maar bevat informatie van algemene en informatieve aard. De informatie in dit artikel kan, afhankelijk van de omstandigheden van uw specifieke geval, niet of verminderd van toepassing zijn. De informatie in dit artikel dient derhalve niet als fiscaal/juridisch advies te worden beschouwd. Jongbloed Fiscaal Juristen N.V., haar medewerkers en of haar vestigingen/deelnemingen aanvaarden dan ook geen enkele aansprakelijkheid voor de gevolgen van het gebruik van de informatie uit het artikel.
U bevindt zich hier : Jongbloed Fiscaal Juristen Kantoor In het nieuws Jongbloed Dakar team Persbericht Dakar stage 3

Jongbloed Fiscaal Juristen - Disclaimer - Zoeken - Sitemap