Brief tegen afwijzing officier van Justitie
Onderstaande brief kunt u versturen als een bezwaarschrift wordt afgewezen om allerlei gronden. Probeer het gerust
Officier van Justitie
Postbus ......
te ..................
KLAGER:
naam
Straat en huisnummer
Postcode en Plaatsnaam
geb: uw geboortedatum en plaats
Bankrekeningnummer:
Enschede, de dato
Onderwerp: Beroepschrift, Beschikkingsnummer: Nummer
Edelachtbare Heer, Mevrouw,
Ik wijs u erop dat ik, wegens gebrek aan juridische kennis, gebruik heb gemaakt van een juridisch adviseur om dit bezwaarschrift op te stellen. Wellicht ten overvloede informeer ik u dat het feit dat mogelijk gelijkluidende bezwaarschriften en/of argumenten circuleren u niet ontslaat van de verplichting om uw besluit conform de in de Algemene wet bestuursrecht neergelegde regels te behandelen en te motiveren. Hierbij wil ik bezwaar maken tegen de beslissing met kenmerk nummer welke is uitgesproken d.d. datum.
In de beslissing wordt als argument opgevoerd dat wordt voldaan aan de gewenste afstand tussen verkeersbord en meetplaats conform de aanwijzing snelheidsoverschrijdingen en snelheidsbegrenzers van het College van procureurs-Generaal. Vervolgens wordt het betreffende verkeersbord aangehaald als zijnde bord H1 uit het RVV van 1990.
Hierbij moet ik toch de tegenstrijdigheid opmerken die hierdoor op dit tracject wordt veroorzaakt en voor meerdere uitleg vatbaar is. Het verkeersbord H1 is een aanduiding van bebouwde kom en is voor de weggebruiker de verplichting om zich aan de 50km/uur te houden. Echter uit onderzoek en navraag is gebleken dat de bebouwde kom van Delft, vanuit de richting Rijswijk, reeds begint op de Prinses Beatrixlaan net voorbij het Haantje. Als men dan door rijdt richting Westlandseweg verlaat men nimmer de bebouwde kom, welke zou moeten worden aagegeven met het verkeersbord H2 uit datzelfde RVV van 1990. Wat men wel tegenkomt als men de provinciale weg vervolgt is een A1-bord dat men 70km/uur mag rijden. Hierbij wordt dus geduld dat er in de bebouwde kom 70km/uur gereden mag worden. Het opnieuw verschijnen van een H1-bord wil dus niets zeggen. Zou dit wel zo zijn dan stamt deze argumentering van voor de RVV van 1990. Derhalve is het dus, in dit geval, dat ofwel een A1-bord met het getal 50 dan wel een A2 bord met het getal 70 de enige juiste aanduiding is om maximum snelheid voor de weggebruiker terug te brengen naar 50 km/uur. Daar geen van de borden door u als argument wordt gebruikt kan alleen maar bevestigen dat deze NIET op de correcte afstand geplaatst was.
Bovendien moet het toch ook bij u wel vreemd overkomen, dat de noord- en de zuidzijde verschillend zouden zijn bewegwijzerd. Het enige aanwezige verschil is dat men vanaf de zuidzijde direct van een provinciale weg komt en van de noordzijde sprake is van een snelweg binnen de bebouwde kom.
Hopende u hiermee voldoende overtuigd te hebben om over te gaan tot vernietiging van de genoemde beschikking.
met hoogachting,
........................
Enschede, december 2004